כלכלה

 

*   מטרות:

 

מטרת לימודי הכלכלה לשפר את ההבנה  בבעיות כלכליות ובתוצאות הכלכליות של החלטות ברמות שונות החל ברמת הפרט וכלה ברמה הגבוהה ביותר של החלטות פוליטיות.

 

*  תכנים:

 

  1. אנו מתייחסים לפעילות הכלכלית כאל סוג של פעילות חברתית   לימודי הכלכלה משולבים במדעי-החברה, ועוסקים בפעילות הייצור והצריכה.

  2. במהלך הלימודים נבדקת פעילות בתחום "המיקרו-כלכלה" (מנקודת מבטם של יחידות ומגזרים בודדים בחברה)  כמו כן, בודקים פעילות בתחום "המאקרו-כלכלה" (נקודת מבטה של החברה כולה).

  3. מושגים כמו אינפלציה, אבטלה, תוספת יוקר, שחיקת שכר ועוד רבים אחרים הם מושגים השזורים בשיחות היום-יום. אנו מרחיבים ומעמיקים ידע בתחומים כמו: גורמי ייצור, מחסור ותכנון, צמיחה כלכלית, נסיגה כלכלית, ביקוש והצע, תחרות חופשית, מונופולים, קרטלים, בורסה וכו'.

  4. לאורך הלימודים אנו משתמשים בטכניקות של הפשטה, מודלים, דיאגרמות, גרפים וכו'.

     

    אפשרויות לעתיד:

     

  5. הקניית יידע בתחום חשוב ביותר בחיי היום יום שלנו מקלה על פעילות בתחום זה.

  6. לימוד הכלכלה מקנים יסודות להמשך הלימודים בכלכלה עד כדי רכישת מקצוע.

  7. אפשרויות שילוב בתחומי ידע אטרקטיביים בלימודים גבוהים כמו: מנהל-עסקים, ראיית חשבון וכו'.

     

    יחידות לימוד:

     

    התלמידים נבחנים בבחינת בגרות בכלכלה ברמה של 2 יחידות לימוד בסוף כתה י'א. מקצוע הכלכלה נלמד כחלק ממקצועות מדעי-החברה, שבהם תלמיד מדעי החברה ייבחן ב- 5 יחידות לימוד.

    לתלמידי כלכלה אפשרות להשתתף בפרוייקט  הפנ"מ כיחידת לימוד חמישית במדעי החברה.

     

    פרוייקט הפנ"מ (בכתה י'ב):

     

    הפרוייקט מבוסס על "משחק מנהלים", אשר באמצעותו חווים התלמידים באופן מעשי את מגמות השוק וכלכלת השוק.

    זוהי סימולציה ממוחשבת של חברות פעילות בשוק משוכלל. התלמידים מתנסים בחוויה המדמה מציאות ובעזרת מושגים ומודלים כלכליים מצליחים לנהל חברות ולייצר. כמו כן נדרשים התלמידים להגיש עבודה אישית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות